Sahabat-sahabat Perjuangan

Monday, July 12, 2010

Pelajar Universiti Melampau.

Dengan Nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang...



Tidak dinafikan bahawa pada masa ini, wanita mampu bersaing dengan lelaki. Masakan tidak, bilangan pelajar wanita yang menyambungkan pelajaran ke universiti melebihi bilangan lelaki. Jika kita lihat, banyak sektor pekerjaan samaada kerajaan mahupun swasta, kebanyakannya dimanopoli oleh kaum hawa.

Namun begitu, perlukah wanita menyaingi lelaki untuk kelakuan BULI?

Aku terkedu dan amat marah pabila mendengar cerita yang diceritakan oleh umi. Umi menceritakan bahawa ada seorang wanita, mungkin sebaya ku. Dapat melanjutkan pelajaran ke universiti di Pahang. Kasihan beliau.

(gambar perhiasan. jangan main-main dengan wanita)

Mungkin beliau dibuli seperti ini. Mungkin tidak. Tetapi, apa yang disampaikan oleh ibuku, menyatakan bahawa senior-senior beliau, menghalang beliau daripada memasuki tandas/bilik air.

Masalah wanita...... biasalah, kadang-kadang datang haid. Putus haid sahaja perlu mandi hadas. Malang untuk jiran ku ini. Beliau dilarang untuk ke bilik air ketika beliau baru sahaja putus haid. Hal ini berterusan selama 2 hari. Aku ulang lagi sekali, 2 hari. Bayangkan.... dengan keadaan tidak selesa. Bukan sahaja tidak dapat mandi hadas, tetapi, tidak dapat membersihkan diri.

 Penyelesaiannya, wanita itu mengambil pendekatan bangun di awal pagi, dan mandi ketika itu, semasa senior beliau nyenyak tidur.

Para pembaca, macam mana perkara ini berlaku kat anda ataupun adik perempuan anda?










p/s;

-badan masih lemah-lemah. Mengumpul kekuatan untuk kelas pada hari esok.

-Pesanan dari saya sebagai environmentalis adalah, hujan yg sekejap, membuatkan udara dibumi bertambah kotor kerana debu-debu diatas dibawa turun oleh air hujan

Sekian.............

4 comments:

Nur Areefah said...

wah?!?sampai begitu sekali buli??
apa motif?supaya toilet tak penuh time senior nak guna ke? :O

velasrizal said...

laki sorg mmg lemah..tp bila ramai siap la pmpn..lunyai jadinya..

Kenali Sifat Aneh Wanita

Chef Az said...

areefah...

entah.... motif membuli junior kot.....

Chef Az said...

rizal...

cube 1 lawan 1.... elok yg pmpn tu tali pinggang hitam... haha