Sahabat-sahabat Perjuangan

Saturday, September 24, 2011

Antara Jaminan Manusia dan Jaminan Allah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Kali ini ku ingin anda merenung seketika. Antara jaminan manusia dengan Allah, yang mana satu akan anda pegang? Sila baca ~~INI~~ (Link dari Berita Harian sepertinya sudah dilupuskan)

Surah Al-Maidah ayat yang ke 50

 Terjemahannya : Apakah hukum Jahiliah yang mereka kehendaki? (hukum) Siapakah yang lebih baik daripada (hukum) Allah bagi orang-orang yang meyakini (agamaNya)?




Jejak Jari :

  1. Ini bukan Blog politik. Tetapi ku ingin mendengar Luahan Pembaca. Berikan pendapat yang bernas agar kita boleh sama-sama menjana pemikiran yang hebat. InsyaAllah.... =)
  2. Selamat Bergraduasi kepada semua senior ku =) Semoga Anda berjaya di Dunia Luar =)
  3. Hati Gembira melihat gambar tunang, berita tentang pertunangan para sahabat. Semoga dipermudahkan Jodoh. Ini doa dari ku =)

    3 comments:

    Anonymous said...

    Assalamualaikum,
    bagus la entri ni, bernas.

    Malaysia mmg x boleh buat hukuman hudud sbb negara ni bekas jajahan British. Walaupun kita dah "merdeka", kte x merdeka 100%.

    Sbb kalo kte jalankan undang2 Islam, kemerdekaan akn ditarik balik, mcm tu la lebih kurang.

    Tpi mcm x patut jugak la Najib ckp "undang2 Islam x sesuai dijalnkn"..

    Lagi satu, disebbkn kte ni bekas jajahan British, jdi jgn nk percaya 100% kerajaan kte..@ pembangkang.. bkn nk berpolitik, tpi ini realiti. Rasulullah (saw) pun cadngkan kte selalu ambik jln tengah.

    Sbb situasi politik skrng ni bkn cm zaman Onn Jaafar dulu, pemimpin syngkn rakyat..skrng sygkn rakyat jugak, cume lain.. cm tu lah. Cme jgn fanatik sokong sesuatu parti..

    Ni pandangan aku jer.. pandangan dri satu pihak..

    Alder Helmat said...

    Hello, your blog is very cute . your photos "Islam is beauty" is very beautiful. sorry, I am a travel adviser for flights to bangkok. click on the links to flights to bangkok, cheap flights to bangkok, bangkok flights now more about the information you can visit here: http://www.flightstobangkok.me.uk/.

    thanks.

    insidewinme said...

    Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kelompok ini perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu