Sahabat-sahabat Perjuangan

Thursday, April 29, 2010

Hai, nama saya Siti, tapi saya seorang lelaki


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Apakah? apakah yang penulis nak sampaikan ni?

Bertenang..... Bertenang wahai sahabatku....Ini bukan kisah "hot". Tapi untuk membuka mata anda. Terdapatnya spesis yang amat-amat jarang kita lihat. Jika ia adalah haiwan, mungkin kita akan kagum. Namun begitu, bagaimana pula jika ia berkaitan manusia yang cuba mengubah fitrahnya.

Mungkin ada dikalangan anda semua tahu pasal kisah ini, mungkin juga tidak. Kisah penulis yang mahu dikongsikan bersama adalah berkenaan seorang lelaki, yang bernama fazdil atau kini lebih dikenali sebagai Fatine Young... penulis ulang lagi sekali... Fatine Young.

Apa penulis boleh sentuh dan ulaskan dari kes ini adalah

Pertama, kesan makyah dan pengkid semakin serius dan membarah. Golongan ini perlu dibimbing, bukan dipersalahkan semata-mata kerana mereka juga merupakan seorang insan.

Islam membenarkan insan `istimewa`  2 jantina memilih jantina mereka mengikut syara, tetapi penjelasan agama berkaitan dengannya masih asing disisi masyarakat. (mungkin satu hari nanti penulis akan bincangkan berkenaan hal ini)

Kita kembali ketajuk asal kita. Dalam kisah Mohamed Fazdil, dia berkahwin dengan seseorang yang berlainan agama dengan islam. Bukan sahaja menukar jantina, malah berkahwin dengan LELAKI (kristian). Sepertimana yang kita tahu jika seseorang bukan islam mahu berkahwin mahu berkahwin dengan islam, maka mereka perlu menukar agama mereka dahulu. Namun, berlainan pula dengan kes Fazdil. Masing-masing masih kekal dengan agama masing-masing. Yang lebih mengejutkan, kenyataan si fazdil,

"Sejahil-jahil saya, insya-Allah datang UK ni, saya solat, puasa tak pernah tinggal, pasal hal keseksualan saya, biarlah Allah yang tentukan." link




Chef, si Fatine ni ada facebook tak?

Terima kasih atas pertanyaan anda. Dia ada facebook dan juga fan page 

Chef, mengapa chef bagi link untuk si fazil ini?

Hurm, penulis mahu pembaca membuka mata mereka. Penulis bukan mahu mencela golongan ini. Tetapi, kita masih tidak sedar berkenaan realiti dunia pada masa sekarang. Jika anda membuka fan page dia, anda akan lihat, ada sebahagian menyokong, dan ada sebahagian menentang. Anda digolongan mana?


Bagi kaum adam yang berada diluar sana itu, jagala ke `Handsome an` anda. Manakala bagi kaum hawa, jagala Kecantikan anda. Bersyukurlah atas ciptaan pencita kita. DIA lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita. wassalam


Nota kaki
  1. Mungkin satu hari nanti, kita perlu lebih berhati-hati ketika kahwin, masakan tidak, bayangkan jika pasangan kita adalah satu jantina dengan kita?
  2. Jangan cepat berbangga diri atas kelemahan orang lain. Mungkin satu hari nanti, perkara yang lebih keji yang akan kita lakukan.

0 comments: